torsdag 23. mars 2017

Oliver refleksjonslogg

Refleksjonslogg av havet og plastmysteriet

jeg sitter igjen med masse informasjon om hva som skjer med plasten som blir kastet i havet og mange av konsekvensene av det. Noe av det viktigste i den dokumentaren tror jeg var hvor mye plast som blir kastet i havet og som fisker får i seg. Det er helt skremmende hva som kan skje hvis vi fortsetter å kaste plast i havet slik vi gjør nå i dag. Jeg likte denne dokumentaren veldig godt fordi den var spennende og jeg lærte masse om hvilke problemer plast skaper for miljøet. Hvis det hadde vært store søppeldunker som man kunne kastet plast i, som var rundt om kring. Da kunne man smeltet den plasten og brukt den på nytt til emballasje, klær, osv. hvis alle hadde bidratt til å resirkulere mer plast, så hadde ikke problemet vært så stort. Da kunne vi unngått å ha så mye plast i havet. Oliver S. Danielsen


Live redder verden litt

Serien Live redder verden, handler om Live som vil senke co2 utslippet sitt ved å f.eks slutte å spise kjøtt, slutte å kjøpe nye klær, sykle istedenfor å kjøre, osv. jeg syntes den var veldig interessant fordi jeg lærte om ulike måter å senke co2 utslippet og hvordan alle kan bidra med å «redde verden». Hun bringer opp et viktig tema, det å tenke litt mer på miljøet. Det er veldig viktig fordi det er få folk som gjør det. Det var litt sånn tøysete innimellom, men det var nok for at det ikke skulle være ren fakta og at seerne skulle ha lyst til å se serien. Hun senket co2 utslippet sitt med mange tonn på kort tid, i håp om det også ville inspirere andre til å gjøre det samme. Hun droppet med mange ting hun gjorde før og begynte med noe nye og mer miljøvennlige i denne serien. Hun sluttet også å reise så mye som hjalp til med å senke utslippet.

Jeg er villig til å spise mindre kjøtt og kjøpe mindre nye ting.

Oliver S. Danielsen

1 kommentar:

  1. Et saftig innblikk av ditt syn på disse dokumentarene, jeg synes dette høres veldig spennende ut og får veldig lyst til å se de selv. Det er jo et viktig tema som blir tatt opp her, og du ser ut til å ha full kontroll. Mvh Daniel.K

    SvarSlett