onsdag 22. mars 2017

Daniels refleksjons logg om "Live redder verden litt"


Live redder verden litt er en serie på fem episoder der hvor en dame som heter Live skal redde verden litt. Måten hun redder verden litt er ved å redusere co2 utslippet sitt. Hun prøver mange forskjellige måter å redusere utslippet sitt, f.eks å ikke spise kjøtt, ikke bruke plastposer men å bruke en boks du kan vaske og bruke flere ganger, å handle klær fra bruktbutikk og hun prøver faktisk mat som er kastet i søppelen (maten var ikke gått ut av dato).

Jeg synes at den var interessant fordi man fikk se ulike måter man kunne redusere utslippet sitt på, samtidig som den var noen ganger litt humoristisk satt opp, så det var ikke noe spesielt kjedelig å se på de episodene som varte i 30 min hver.       


Noe jeg kan gjøre for å redde verden litt er å sykle eller gå til steder istedenfor å bli kjørt, og jeg kan spise 1 kjøttmiddag mindre i uka. 

Bilderesultat for live redder verden litt

2 kommentarer:

  1. Jeg syntes det er en bra og fin måte du har beskrevet serien. Syntes det er bra at du også har beskrevet noen av måtene Live i serien skal redusere co2 forbruket sitt.

    SvarSlett
  2. Jeg syntes det er en bra og fin måte du har beskrevet serien. Syntes det er bra at du også har beskrevet noen av måtene Live i serien skal redusere co2 forbruket sitt.

    SvarSlett