torsdag 23. mars 2017

Daniel


 Jeg synes det var interessant å se den filmen for den gav deg et annet syn på plastikk og om hva som skjer med plastikken. Det at mesteparten av plastikken havnet i havet visste jeg ikke. Jeg likte dokumentaren fordi nå er jeg mer obs på hva som skjer med plasten, og at jeg i meg selv må bidra for å hjelpe verden LITT med å ikke kaste plasten jeg ikke trenger på bakken, at jeg heller må ta den ekstra lille turen for å kaste den i en søppelkasse eller noe sånt. Det hjelper med å hindre global oppvarming, men det er ganske minimalt.


En måte å resirkulere mer plast på er om det er containere som man legger plasten i, og når den begynner å bli full så kan man ta den brukte plasten og bruke den på nytt. Nøyaktig hvordan de bruker den på nytt vet jeg ikke. Men det går nok å få lagd nye plastposer av gamle brukte/ødelagte plastposer. Eller for eksempel å lage nye flisgensere.

1 kommentar:

  1. du beskriver godt og er konkret. det var var veldig interessant å få vite om dine meninger og tanker om temaet. du viser god forståelse av temaet og du forteller om et viktig tema. det at du er villig til å spise 1 kjøttmiddag mindre, forteller at du er veldig interessert i temaet.
    MVH Oliver S. Danielsen

    SvarSlett