fredag 24. mars 2017

Aleksander refleksjons logg

Havet og plastmysteriet er en dokumentar som handler om plast og søppel som havner i havet. Forskerne mener at om 33 år så kan det hende at det er like mange tonn plast i havet som det er fisker. Hvis vi kutter ned på hvor mye plast vi bruker og slutter å kaste plast i naturen så kan vi stoppe dette fra å bli virkelighet. Dokumentaren sa også noe om mikroplast, og at mye av plasten som havner i havet brytes ned og blir til mikroplast som blir spist av fisker som vi spiser. Det betyr at når vi spiser fisk er det en stor sjanse for at vi får i oss plastikk når vi spiser fisk.  

Jeg syns denne dokumentaren ga meg et større innblikk av hvor stort plast problemet faktisk er, og jeg syns den var veldig lærerik i tillegg . Jeg syns også at denne dokumentaren var veldig skremmende, fordi  jeg er redd for at jorden ikke er beboelig om noen år hvis vi ikke slutter å kaste søppel i naturen.  
-Aleksander 

1 kommentar: